Mathilda :)

Vill bara berätta i går när jag hade suttit klart vid datan så gick jag upp och då ropade mamma till mig att jag skulle komma.. Så då gick jag ut och Peter säger att jag har fått ett nytt husdjur och jag ser att det ligger något mellan garage vägen och släppvagnen.. Sen efter några metrar ser jag att det är en kossa och jag som hatar kossor springer in och hämtar tim. Och vi går ut tillsammans och så har kossan för flyttatsig och då ser jag ju att det är en liten kalv.. Den var bara 2 tim gammal och det såg man på den för den gick jätte vinligt och den hade nog gått ur Perssons hage och in på våran gård :)   
Jag ringde Annika och då kom hennes mamma och pappa och hennes bror Anders, haha :) Sen frågade ulla (annikas mamma) vad kalven skulle heta för den var en liten kviga.. och pappa var jätte snabb på att svara Mathilda :P haha

Den ser nästan död ut men det var den inte :)



Ja och i dag är det min mammas födelsedag :) Så jag har ätit jordgubbstårta  idag :) hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0